כשבא אותו גר לרבי עקיבא ושאל אותו: "מה היא כל התורה על רגל אחת?" אמר לו רבי עקיבא: "ואהבת לרעך כמוך, זה כלל גדול בתורה". האהבה, היא כלל שכולל את הכל ואם האהבה היא הכל, אז כל השאר זה פרטים. אם אנחנו מסתכלים על המילה "אהבה" והופכים אותה בגימטריה למספרים, אנחנו נקבל את המס' 13, כמו המילה "אחד" וכמו המילה "דאגה".
אהבה היא מילה רחבה, אבל אהבה היא בעצם המרחק שנסגר בין שתי מהויות שהן שונות לחלוטין. כשאנחנו מדברים על אהבה, אנחנו מדברים על זוגיות ועל מערכות יחסים, אנחנו בעצם מדברים על משאת נפשו של כל אדם וכל אחד מאיתנו וזה בעצם להרגיש שהוא מאוחד בתוכו, מחובר, נמצא במקום הנכון, חש וחווה בתוך תוכו את כל מה שסך הכל אנחנו רוצים לחוות מהחיים, שזה להרגיש טוב.
להיות במצב של אהבה זה מצב שבו אנחנו מעל לטבע, מעל ל-12 המזלות, 12 הכוכבים. השינויים שאנחנו חווים בכל יום, כשאדם נמצא בתדר אהבה, הוא בעצם נמצא בתדר שהוא מעל לזמן, הוא מעל למציאות שבה אנחנו נמצאים. הוא מחובר למציאות שמעבר לחושים וככך, כשאדם נמצא במקום הזה, כל השפע, הברכה, השגשוג, ההצלחה, ההתלהבות וכל מה שאנחנו רוצים לקבל מתחילים לזרום לחיי אותו אדם שחי בתדר הזה.
לחיות בתדר הזה, להיות במצב הזה , זו עבודה. עבודה שאותה עלינו להשקיע כל יום מחדש, כל החיים. אבל בכל דבר שיש בו מאמץ, כולנו יודעים, בדבר מסויים שהשקענו את האנרגיה ורצינו להרוויח אותו, בין אם זה למצוא את בן הזוג, למצוא את הדרך שלנו, להצליח בקריירה, לקבל יותר כסף או כל דבר אחר.
כל דבר שבא עם מאמץ, מעיד על הערך שלו, מאפשר לנו להרוויח אותו. כשאנחנו מדברים על אהבה ובמיוחד בזוגיות, אנחנו מדברים על היכולת שלנו לצאת מתוך עצמנו, להיות שם עבור האדם האחר, אם אהבה היא "דאגה" (ולא דאגה לאותם הדברים של העולם הזה) זו בעצם דאגה למישהו אחר, להיות שם בשבילו כי זוגיות היא לא תמיד קלה, ולא תמיד נוחה.

אנחנו יכולים לראות ששיעור הגירושין רק עולה ועולה ועולה. למה, מה היא הסיבה?
הסיבה לכך היא שאנשים רבים לא רוצים להתמודד עם מצבים של כאב ואי נוחות. אבל תשאלו את עצמכם, בכל הצלחה שאנחנו יוצרים, בכל תחום מהתחומים שאמרתי קודם לכן, האם יש הצלחה אמיתית ללא כאב (כאב של צמיחה כמובן), ללא אי נוחות? כל ההצלחה האמיתית, אהבה מאמץ כלשהו זה לצאת מעבר לגבול הנוחות שלנו ורק כשאנחנו נמצאים במיוחד בזוגיות, אנחנו יכולים לדעת מה היא אהבה אמיתית, כי אהבה אמיתית זה כשאנחנו יוצאים מתוך תוכינו ומנסים להתקרב למישהו אחר כאשר הוא מנוגד אלינו ושונה מאיתנו.
להיות במצב של אחדות זה בעצם להגיע למצב שבו אנחנו סוגרים את הפער ביננו לבין אנשים אחרים. אם אנחנו רוצים להכיר את כח האחד זהו כוחו של הבורא, אותו כח "כל יכול" שנמצא בכל דבר, בתוכנו, בטבע, בחי, בצומח ובדומם. הכח הזה מייצג כח של השפעה חיובית ואינסופיות שאינה נגמרת, אנרגיה.
כולנו רוצים אנרגיה. אבל כדי שתהיה לנו האנרגיה לחיות ולממש את מה שאנחנו רוצים, אנחנו צריכים להתחבר לאותה אנרגיה וההתחברות לאנרגיה הזו, היא בעצם אנרגיית האהבה, אנרגיית ההשפעה, היכולת שלנו לתת ולהשפיע ולחלק מעצמנו ובעצם להביא כל הזמן את עצמנו למצב שבו אנחנו יוזמים, אנחנו מובילים את החיים, אנחנו נמצאים בשליטה וכל הזמן דואגים למה שנמצא מסביבנו.

יש משפט שאומר שאם אדם דואג לאנשים אחרים, הבורא ידאג לו. הבורא נמצא בפרטים. אם אנחנו רוצים אהבה והצלחה בחיים האישיים שלנו וכמובן במציאת בן הזוג הנכון או ביצירת הזוגיות שבה אנחנו רוצים לחיות, אנחנו צריכים לצאת מהגבולות של עצמנו לעבר אנשים אחרים.
הסיבה שמשה רבנו נבחר להיות המנהיג הגדול ביותר של עם ישראל, זה בגלל יכולת הדאגה שלו לכל פרט.
הבורא ראה יום אחד (כשהיה רועה צאן) ויום אחד אחד מהעדר הלך לאיבוד. משה רדף אחריו עד שהחזיר אותו בחזרה אל העדר והבורא ראה שאם הוא ככה דואג לחיות, איך הוא ידאג לאנשים. לדאוג לאנשים זה לדאוג שיהיה להם טוב, זה לדאוג שיתקדמו. האם הכל נח בדאגה הזו או באהבה? כמובן שלא. אבל, כשאנחנו יוצאים מתוך תוכנו לעבר מישהו אחר ובאמת רוצים בטובתו, המחשבות, המילים, הרגשות והפעולות שלנו יהיו מהמקום הנכון, כי מה שאנחנו בעצם עושים במצב הזה זה לבטל את האנוכיות שלנו.
כל הבעיות וכל הצרות בחיים האישיים שלנו ובחיי העולם כולו, אם אנחנו רק מסתכלים, העולם נראה טובע בכאוס ובבלאגן כי אין מספיק אהבה, אין מספיק דאגה, אין מספיק יציאה מתוך עצמנו לעבר אנשים אחרים כי כשאנחנו רואים אנשים אחרים, נראה על פניו שהם שונים מאיתנו, שהם לא חלק מאיתנו אבל זה לא נכון.
כולנו מייצגים חלק אחד שלם שנקרא "האדם הראשון" שבעצם מקבץ את כל הנשמות שהיו ויהיו אי פעם. אם אנחנו רוצים שהעולם הזה יהיה עולם טוב יותר, הדאגה שלנו צריכה להיות, איך אני וכל אחד באופן אישי מעלה כל הזמן את התדר שלו לתדר אהבה, דאגה לאחרים, אחדות.
אם שתי נשמות שנקראות "זכר" ו-"נקבה" או זוגיות כלשהי, אלו בעצם שני אנשים שהם חצאים, היכולת להביא אותם למקום שלם זה לסגור את הפעם בינהם וסגירת הפער יכולה להיות רק מתוך האהבה האמיתית, דאגה ורצון באמת להביא את האדם הזה, את אותו בן זוג למקום טוב יותר כל הזמן. זוגיות נוצרה כדי לחבר בין שני אנשים אבל לא יכול להיות שתמיד הכל יהיה בסדר. כשאחד נופל, השני צריך להרים אותו. כשאני נופל, או אנחנו נופלים, בן הזוג צריך לעזור לנו.
להיות שם עבור אנשים אחרים זה בעצם להיות מנהיג, זה להוביל, להשפיע וכשאדם כל הזמן עושה את הפעולות הללו, הוא פותח את הפתח להביא את עצמו כל הזמן להיות במקום הנכון, בזמן הנכון, ברגע הנכון. נשלחים לחיינו אנשים והזדמניות שיקדמו אותנו. כמה פעמים הייתם במערכת יחסים שלא קידמה אתכם והרגשתם שעם אותו האדם, או אותה מערכת היחסים בזבזתם זמן יקר?
כל אחד מאיתנו מושך לחיים שלו על פי המודעות האישית שלו את אותם אנשים שהוא זקוק להם כדי להתקדם וללמוד את אותו השיעור שעליו ללמוד באותו הזמן בו הוא נמצא.
אז מה הם אותם שיעורים שכרגע כל אחד מכם חווה?
איך תוכלו להביא את עצמכם למקום גבוה יותר ולהרים את מערכות היחסים שבחייכם, בין אם זה עם עצמיכם (אם אתם לא בזוגיות) ובין אם אתם עם בן הזוג או בת הזוג,  איך תוכלו להסתכל על המערכה הזו ולהוביל אותה למקום הרבה יותר גבוה, כי כשאנחנו מדברים על זוגיות, היא מתחלקת לשניים: לפני שמוצאים את בן הזוג ולאחר שמוציאם את בן הזוג.
לפני שמוצאים את בן הזוג: נאמר על הזוגיות "קשים זיווגים של אדם כקריעת ים סוף", לא פשוט למצוא את האדם הנכון לנו אבל מזווגים לאדם על פי מעשיו. זאת אומרת שאם המעשים שלנו יהיו מתוך דאגה אמיתית לאחרים, מתוך רצון להשפיע, לתת ולאהוב, ישלחו לנו את האדם הנכון.
לאחר שמצאנו את בן הזוג (אם היתה חתונה), מגיע שלב אחר שהוא לטפח את הקשר ולחדש אותו כל הזמן למקום שהוא מתעלה למקומות הגבוהים ביותר.
אהבה, זו עבודה, הצלחה זו עבודה!
כל דבר בחיים שאם אנחנו רוצים להביא אותו למקום גבוה יותר ילווה בעבודה ומאמץ ואם אנחנו רוצים באמת להרגיש את הכח הזה בתוכינו ושיוביל אותנו כל הזמן בכל תנועה שלנו לאורך היום, כי אם אין לנו את הכח הזה אז מה הטעם לחיים, אנחנו רוצים סיבה לחיות, אנחנו רוצים שתהיה לנו אנרגיה וכדי לקבל את האנרגיה כדי להיות בזוגיות הנכונה, כדי להצליח באמת אנחנו צריכים להביא את עצמינו קודם כל למקום שבו אנחנו חיים באחדות ולא בפירוד. והדרך באמת באמת ליצור זאת, זה לא שנהיה עסוקים כל היום במטרות וביעדים שלנו, אנחנו יכולים לעשות את זה אבל בסופו של דבר כמה זמן נוכל להיות בתוך עצמינו? אנחנו זקוקים לאנשים אחרים.
רבי עקיבא אמר: "ואהבת לרעך כמוך, זה כלל גדול בתורה". נוצרנו כיצור חברתי מסיבה אחת, הדרך היחידה למצוא אהבה, אחדות, שמחה, שפע, ברכה וכל הטוב שאנחנו רוצים זה רק אם אנחנו מתערבבים במערכות יחסים ומתרועעים עם אנשים אחרים.
רועה צאן מלשון להתרועע, להתחבר, "רע". במילים אחרות, בהיפוך אותיות זה "ער". כשאדם ער ומודע למה שנעשה סביבו, הוא מתחיל להתחבר עם אנשים אחרים וכשאנחנו מחוברים שום כח שלילי לא יכול עלינו. אם זוגיות היא מחוברת, כל הברכה וכל השפע ייכנסו לזוגיות. שום דבר לא יפריע גם אם יהיו אתגרים ויהיו, זה חלק מהחיים, בני הזוג יוכלו להרים את עצמם מעל האתגרים הללו כי מתוך האתגרים אנחנו גדלים, מתוך האתגרים אנחנו מוצאים את היהלומים שבתוכנו.
הסתכלו על מערכות היחסים שכרגע אתם נמצאים בתוכם, על הזוגיות אם אתם בתוכה או נעים לעבר זוגיות, תשאלו את עצמכם האם אותה מציאות אידאלית שאנחנו רוצים לחוות, האם אנחנו חיים כך ומשמשים דוגמה ומודל למי שסביבנו?
התשובה היא תמיד בנו.
המעשים שלנו יוליכו אותנו ויובילו אותנו לאן שאנחנו רוצים להגיע, הכל תלוי בנו ולכן מכיוון שאנחנו בעולם של עשיה, דיבורים לא מועילים, לא יותר מדי, אפשר לומר את המילים הנכונות אבל אדם מתקדם בחיים ומובילים אותו לאן שהוא רוצה על פי המעשים שלו אז בואו נדאג שהמעשים שלנו יהיו מעשים של נתינה, של השפעה חיובית ודאגה לאחרים, של רצון לאחד ולקרב ביננו לבין עצמינו ע"י התקרבות לאנשים אחרים או עם בן הזוג ומי שיעשה זאת בזוגיות, יחווה את האור הגדול ביותר, את השפע הגדול ביותר.
המערכה החשובה ביותר היא הזוגיות מכיוון שהיא מאפשרת לבן הזוג להיות המראה שלנו 24 שעות ביממה, לתת לנו פידבק ולהראות לנו אם אנחנו עושים את הדבר הנכון או לא.
כניסה לזוגיות הנכונה, היא כניסה לזוגיות שבא אנחנו באים מהמקום הנכון שרוצה לתת ולהשפיע. כשאנחנו באים ממקום של לקבל, אנחנו מבשלים לעצמינו בעיות אתגרים וצרות. אם אנחנו רוצים את הטוב ביותר, אנחנו צריכים להיות הטובים ביותר וכל הזמן לשפר את עצמינו.

אני מקווה מאוד שהסרטון העניק לכם ערך, אתם מוזמנים לשתף אותנו עם החוויות והתובנות שלכם כאן בתיבת התגובות שמתחת לסרטון, שתפו עם חבריכם כדי שגם הם יוכלו ליהנות ולהתקדם ואתם מוזמנים להצטרף וליהנות מסרטונים ותוכניות ולקבל התראה בכל פעם שאני מעלה סרטון או תוכנית חדשה. אני מאחל לכם שתזכו לחיות במציאות של אהבה אמיתית, אחדות, שפע וברכה ושכל מה שלבכם באמת משתוקק לו יעלה בהצלחה.
באהבה רבה 🙂