מהי התרדמה ממנה עלינו להישמר במסע של חיינו ומדוע עלינו לנהוג במשנה זהירות בכל רגע?
ואיך נוכל להתגבר על כלי הנשק מספר אחד של היריב, היצר הרע?

אנו יודעים שכדי לפתוח כספת עלינו לדעת את הקודים הנכונים. כך זה גם בחיינו האישיים. החיים הינם רצף של קודים אותם הגענו לפענח ואליהם להתחבר ובמידה ואנו עושים זאת בצורה הנכונה, אנו יכולים להגן על עצמנו מפני שליליות כלשהי, לשפר את חיינו ולהגיע לשליטה בגורלנו.
אחד המשפטים המוצפן בפרשת כי תצא בספר דברים, הינו מצוות המעקה: "כי תבנה בית חדש ועשית מעקה לגגך, ולא תשים דמים בביתך, כי ייפול הנופל ממנו".
מהו מעקה הבטיחות עליו מדובר כאן?

מעקה הבטיחות הינו סמל לראייה קדימה ואופן פעולה של אדם הפועל כסיבה, כבורא לחייו. אם קנינו בית וישנה מרפסת ולא התקנו מעקה בטיחות, יש סיכוי לנפילה מטה באחוזים גבוהים יותר מאשר יהיה מעקה. אם חס ושלום מגיעים אורחים ואחד מהאורחים נופל ומועד ומאבד את חייו מהמרפסת הזו שבה היה אמור להיות המעקה, מי גרם לכך?
האם האדם שנפל הוא הסיבה או בעל הבית אשר ידע שצריך להתקין מעקה?
בעל הבית!
אנו נמצאים במציאות שמצריכה מאיתנו לפעול בעירנות ומתוך שמירה על הכלי מספר אחד והחשוב ביותר שברשותנו וזהו – כח המחשבה. זהו הפתח לכניסה של כוחות חיוביים או שליליים אשר יכולים להטות את גורלנו לכאן או לכאן.
זוהי בעצם מלחמה יומיומית שחייבים לראותה כך, כי אם לא כן כבר הובסנו עוד לפני שהתחלנו. הכח השלילי, היצר הרע חכם ולא פחות מאיתנו ויודע בדיוק בכל רגע איזו מלכודת "לבשל" לנו והיכן לגרום לנו למעוד, ליפול ולא להיות מוגנים.
עצם ההבנה שאנו במלחמה אינה מספיקה מכיון שעלינו גם להיות בתנועה ולעשות מעשים. הגוף שלנו מתפתה לכל מיני פיתויים שונים, אויבים שעלינו לדעת להישמר מהם. האויבים הללו מונעים מאיתנו ל"הרגיש ששבנו הביתה". מטרת הנשמה שלנו בעולם הזה היא להרגיש בטוחה, שמחה ומחוברת לכח העליון ולכן הדרך לכך עוברת בטיהורה מכל שליליות.
וכאן מגיע חודש אלול ומאפשר לנו במשך 30 יום להשיב את עצמנו למצב הבתולי (מזל בתולה), אל הראשית וההתחלה שלפני הנפילה באותם מצבים בהם נפלנו.
המלחמה הינה מלחמה לא בשדה הקרב אלא מלחמה רוחנית הנקראת "מלחמת גוג ומגוג". זוהי מלחמה של הגיגים ומחשבות, של מודעות בין הכח הטוב לבין הרע, בין החיובי לבין השלילי.מלחמה המתרחשת במקום אחד בלבד-בראש שלנו. שם עלינו להתמקד ולא מה קורה בעולם הפיזי, המסמל את התוצאה!!
כדי לשלוט בחיינו עלינו לשלוט בסיבות שמניעות אותנו, ולכן עלינו לצאת מכל תרדמה או "הירדמות בשמירה" ולהבין שישנו אויב והוא נמצא ב- תוכנו!!
זה לא האדם האחר או קבוצת אנשים מסוימת שיוצרת את האתגרים בחיינו, אלא אנחנו הם אשר מושכים את עצמנו למצבים הללו.
ההכרה באויב (היצר הרע, הכח השלילי) ומוכנות לצאת למלחמה נגדו כבר שמה אותנו בנקודה גבוהה מהאויב שלנו, ומאפשר לטוב שבנו לצאת מתוכנו ולהביס את הרע.
הקרב החשוב ביותר לחיינו האישיים זהו "ראש השנה" והשבוע אנו מקבלים את הכח להתעורר מכל תרדמה שבה היינו עד כה, ולקבל את הכח לראות את האויב ואת כל הכוחות לנצחו!

כיצד מנצחים את היצר הרע?
נעים קדימה, מכינים את הקרקע כנגד כל הנקודות השליליות שלנו. אותם מקומות בהם אנו חוזרים לאחור שוב ושוב ולא מבינים מדוע איננו מתקדמים כפי שאנו רוצים.
כדי להסיר את הספק ובביטחון אמיתי עלינו להכניס ודאות בפעולות שלנו.
עלינו לצאת ולעשות מה שנדרש מבחינתנו כדי להיטיב את חיינו ולמנוע נפילות בעתיד.

johnson-1

תרגיל השבוע: אני ממליץ ליזום וכמה שיותר פעולות כנגד הכח השלילי האישי שלכם. והמיקוד צריך להיות בדיוק באותם המקומות ששם ישנה נטייה להירדם, לא לקחת אחריות ולהיות פאסיביים. בדיוק באותם המקומות בהם נכנס הספק, הבלבול וחוסר ההחלטיות!
מי שיפעל כך יכול לצפות לשבוע אולי הטוב ביותר בחייו עד כה!
אני מאחל לכולם שבוע מעורר השראה, מוצלח ושמח.
באהבה רבה 🙂
שמוליק

img_7207