אחת הברכות אותה נוהגים לומר אנשים רבים כשהם מתעוררים מהשינה, היא מודה אני לפנייך. כשאנו קמים בבוקר, נמצאים בבית עם בני המשפחה, בעבודה, או סתם עם אנשים זרים, איזו מודעות מניעה אותנו?
האם מודעות של הוקרת תודה והערכה לכח שיצר אותנו שקיים בנו ובכל הסובב אותנו?
או שמא אנו עסוקים בתוך עצמנו ובמה שאנו רוצים ושוכחים את המטרה שעבורה נולדנו ושבשבילה ירדנו לעולם הזה?

בכל יום אנו מקבלים 24 שעות חדשות במתנה שבהם כל מה שאנו רוצים זה 2 דברים עיקריים:
1- הגשמת הרצונות שלנו והפיכת מה שאינו מוחשי ונסתר לגלוי ומוחשי- יצירת הצלחה בתחום האישי, זוגיות נכונה ואוהבת, פרנסה בשפע וכו'. ובמילים פשוטות יצירת הצלחה חומרית
2- הדבר השני הוא מה שאיננו רואים אך אנו מרגישים בתוכנו וזה מה שבעצם קובע האם אנו חיים הצלחה ומגשימים את עצמנו, וזהו החיבור הרוחני שלנו לבורא וברואיו. זוהי אותה אנרגיה שכאשר יש לנו אותה, פשוט מאוד- טוב לנו. את זה אי אפשר לקבל בחינם ולא לגנוב מאף אחד, עלינו להרוויח זאת וכל אחד מאיתנו יודע בסופו של יום, האם הוא עשה נכון את העבודה או לא. וזאת על פי מידת השקט, המילוי והברכה שהוא קיבל מאותו היום.

הוקרת תודה בכל יום בבוקר, אינה מנהג שנועד לקומץ של אנשים אלא שהמילים הללו נועדו להחזיר אותנו מיד לאחר שהתעוררנו אל ההבנה שאנו כאן למשימה ולא במקרה. שאם החליט הבורא להשיב אותנו לחיים (כי בלילה הנשמה עוזבת את הגוף ורק 1/60 נשאר כדי להחיות את הנפש), אז הבורא סומך עלינו שנוכל לעשות את העבודה המוטלת עלינו כמו שצריך. אבל כדי שיוכל לעזור לנו ולהיות לצידנו, זה תלוי בנו!
על פי מידת הקירבה שלנו לאור של הבורא, כך יהיו חיינו. אם נדע לראות בכל דבר שקורה כיצד הכל פועל על פי חוק סיבה ותוצאה, נדע להוקיר תודה לא רק לבורא בבוקר כשאנו קמים, אלא ובמיוחד לראות את הבורא בכל אדם, חי, צומח ודומם לאורך כל היום, ובכל יום מחדש!

לא מספיק לקום בבוקר, ללכת לעבודה, לחזור הביתה וחוזר חלילה. צריך שיהיה תוכן בכל הפעולות והמערכות השונות, צריך שתהיה מודעות וכוונה והערכה למה שניתן לנו.
כשאנו יודעים לומר תודה ולברך את מה שנעשה עבורנו אנו מגדילים את הכלי הרוחני שלנו ואת כמות השפע שתיכנס לחיינו ויוצרים חיבור של הרוח בתוך החומר.
אנו יכולים לפעול באופן אוטומטי שתחזיר אותנו שוב לאותה מודעות תגובתית ותחושה שאנו חיים את אותו סרט גורל ללא שום שינוי, ומצד שני אם נדע לראות בכל רגע את ההזדמנות שהוא מביא עימו, אנו ננתק את עצמנו מ"עצמנו" ונוכל להתחבר בצורה הנכונה לאנשים ולמצבים השונים ומתוכם למשוך שפע של הארה, ברכה ושגשוג!

מודעות של הערכה, שמחה והוקרת תודה בכל דבר שקורה לנו היא המפתח הקובע האם נתחבר לשפע ונמשוך אותו לחיינו או לא!
בין אם אנו עם בני המשפחה, ברכב או בבית, בעבודה או עם כל אדם ומצב שיקרה בדרכנו. לומר תודה רבה על הכל- על האוכל והכסף, הבגדים והיכולת לראות, לטעום, למשש וכל מה שמאפשר לנו להיות אדם חי ונושם.
הוקרת התודה הזו תכניס עוצמה לחיינו שמילים לא יוכלו לתאר ועימה פריצת כל הגבולות שחסמו אתכם עד כה.
מאחל לכם שתזכו להכיל את כל מה שליבכם חפץ בו.
רק שפע והצלחה מכל הלב 🙂
שמוליק