המציאות בה אנו חיים משולה למסע בין תחנות אשר מפגיש אותנו עם מצבים שונים בדרכנו. כל מצב שונה מקודמו ועלינו להיות ערוכים עם כלים טובים יותר למצב הבא.
ומדוע?
ללמד אותנו שהצלחה בחיים תלויה ב-תנועה ובהליכה קדימה. כמו מסע המתחיל מנקודה אחת לנקודה אחרת, כך הם החיים שלנו. תהליך של תנועה שהמטרה שלה היא צמיחה, עלייה מעלה תוך כדי שיפור והתקדמות.
הבעל שם טוב מלמד שישנם 42 מסעות אותם עברו בני ישראל מיציאת מצרים ואשר משולים ל-42 הדרגות הרוחניות שאליהן אנו צריכים להגיע בחיינו האישיים.
המספר 42 הינו גם מספר האותיות שקיימות בתפילת "אנא בכח".
באמצעות 42 האותיות הללו כל אחד יכול לשלוט בגורלו ובמסע האישי שלו. כל אחד מהפסוקים מחבר אותנו לרמה אחרת של חיינו ושליטה של מודעות הרוח מעל החומר.
מסע החיים בא ללמד אותנו שכל מה שאנו עוברים הינו חלק מהדרך שלנו ושהאושר קיים כאן ועכשיו ברגעים הללו ולא כש יהיה לנו את מה שאנו רוצים או שנגיע אליו.
הדרך היא האושר האמיתי, ואנו כל הזמן בדרכים מנקודה אחת לנקודה אחרת, ממצב אחד למצב אחר. אין הפסקה וזוהי ההנאה שבחיים. הדינמיקה והלחץ שאנו נמצאים בתוכם הם הכח שמחיה אותנו וזה מה שמעניק לנו את העוצמה לה אנו זקוקים להשגת יעדינו האישיים!
ועל כך נאמר "יגעת ומצאת תאמין" – אנו נעים ומתאמצים לקראת המטרות שלנו. המציאה היא תוך כדי המסע. אם אנו ממוקדים בפעולות הנכונות ועושים זאת בדבקות, התוצאה תקרה בדרכנו במהלך הדרך.
וכתרגיל שיעזור לנו לצלוח בהצלחה את מסע החיים בהצלחה, אני ממליץ לקחת דף ועט ולרשום היכן בחייכם אתם צריכים דחיפה חזקה של אנרגיה, כח שיזיז אתכם למקומות שאתם רוצים להגיע אליהם.
להתכוונן על הנקודות הללו ולקרוא את תפילת אנא בכח עם המחשבה שהמילים שבתפילה ישאו את בקשתכם אל העולם העליון הרוחני ויורידו אליכם את התשובות.
אתם תחוו ניסים והצלחה רבה.
מניסיון של שנים רבות, מי שמשתמש בתפילה הזו ממקום נכון, נקי ועם רצון להשפיע לטובה על חיי הזולת- יראה שינויים עצומים בחייו!
הרבה הצלחה מכל הלב 🙂
שמוליק

אנא בכח