"החיים והמות ביד הלשון" כך נאמר בספר משלי.
עד כמה משפיעים המילים שלנו?
למילים יש חשיבות כל כך גדולה וכל העבודה שלנו בעולם הזה דרכה יורד השפע לחיינו או לא, היא דרך הפה!
הפה הוא האיבר המחבר בין הראש והלב, בין המחשבה לבין הרגש והוא אשר מוציא לפועל את המילים שלנו ובעצם בורא את עולמנו.
להיות בורא, להיות אדם המכוון את גורלו ויוצר את החיים שהוא רוצה ואת השפע בתחום האישי, הבריאותי, הכלכלי או הזוגי, כל זה תלוי בכח המילים שלנו!

דרך המילים אנו יכולים לקבוע 3 דברים עיקריים:
1- האם נקבל את העזרה והאנרגיה כדי להגשים את הייעוד והמשימה שלנו בעולם
2- האם נחיה מתוך התלהבות או חוסר חשק
3- והאם נתמיד עד הסוף עם מה שאנו מאמינים בו
מכיון שדרך המילים אנו בוראים את חיינו, היריב הפנימי שלנו, היצר הרע עושה ככל שהוא יכול כדי שנאמר מילים הפוכות ממה שאנו באמת רוצים. הוא לוחץ לנו על כפתורים רגשיים הגורמים לנו להגיב במהירות ולא לחשוב ולחשב את הצעדים שלנו והתוצאה היא דיבור מיותר שגורם לרוב להרס בין אם אנו רואים או מודעים לכך.
והיום יותר מתמיד הוא עושה זאת במהירות האפשרית- דרך אמצעי התקשורת- טלפונים ומחשבים עם כל האפליקציות והחידושים. מצד אחד יכולים מאוד לקדם אותנו ולקצר את הזמן, אך מצד שני היריב ממקד אותנו בדיבור יתר ומהירות פעולה!
המילים שלנו משפיעות עלינו ברמה העמוקה ביותר – הן על האנרגיה הפנימית שלנו והן על המזל היורד לתחומי חיינו השונים. אנו יכולים בכח הפה להביא לחיינו ברכה או הרס- זרימה או עיכובים שונים.

חשוב מאוד: לא למהר לדבר ולשקול את המילים. הדיבור האמיתי מתחיל בתוכנו- במודעות ובמחשבה ושם עלינו לנצח את היריב והדרך לכך היא על ידי שליטה בדו השיח המתחולל לו בראש שלנו.
כשהיריב מנסה להזיז אותנו מדיבור חיובי, אנו נשמע קולות האומרים לנו לפעול מהר, לא לחשוב על אחרים. לא לתת ולא לחלק, לבוא ממקום אנוכי ולא מתחשב. אלו הם סימנים שאנו עומדים לומר מילים שלבסוף יפגעו בנו וגם באחרים.
אנו רוצים לקדם את עצמנו והדרך לכך היא להשתיק את האגו והגאוה ולא לרצות להיות צודקים. בדרך זו נוכל לפעול ממקום צנוע, להתחבר ליותר שמחה ומילוי ולהעביר הלאה כח של נתינה, דאגה והתחשבות באחרים ונקבל כתוצאה מכך את כל השפע והמילוי שאנו רוצים- אהבה, הצלחה, שפע וברכה בכל תחומי החיים!

בהצלחה גדולה לכולם והרבה אהבה 🙂
שמוליק