במוצאי שבת הקרובה אנו מסיימים את ספירת העומר, תקופה בת 49 ימים שלאחריה נחגוג את חג השבועות, אחד משלושת הרגלים. חג אשר ידוע כ"חג הביכורים", "חג הקציר" ו"עצרת".
ביום זה נעצרת כל השליליות ומתאסף אור גדול היכול אם נהיה במודעות הנכונה לעזור לנו ליצור שני דברים עיקריים:
1- לבטל את המוות מחיינו
2- למלא בשפע ועושר את מערכות חיינו השונות
ב-ו' בסיוון היום בו ניתנה התורה ניתנת לנו ההזדמנות להתחבר לכח של התורה, לכח של עשרת הדיברות. 10 הדיברות הם לא רק ציוווים אלא הבטחה לנו לעתיד לבוא. אלו הם תוצאות אליהם נגיע על ידי שימוש נכון בכח הבורא שבנו. פירוש הדבר שאנו יכולים לחיות במציאות בה אין גניבות, ניאופים או כל חושך כלשהו.
שבועות מדבר על התכלית של החיים: היכולת שלנו לברוא את המציאות שלנו ולהגיע למצב של חירות מכאב, סבל וסוף בחיינו.  להגיע למצב של אחדות ואהבה אמיתית.
סוף מסמל את כל מה שאין בו תנועה וחיות, שמחה ואהבה, הצלחה ושגשוג.
תתארו לכם מציאות שבה אתם מניעים לחלוטין את גלגל החיים בכל תחום בחייכם?
איך נראה היום שלכם ולאילו תוצאות אתם מגיעים?
להיות במצב של חירות מצריך שנהיה במצב של אחריות מלאה לגורלנו. (אנו יכולים לראות את המילה חירות בתוך המילה אחריות). להיות אחראי לגורלנו פירושו שאיננו מאשימים ואיננו קורבנות של המציאות. אלא אנשים יוזמים, המבינים שאנו הם הסיבה למה שקורה בחיינו.
ולכן להגיע למצב של אחריות מצריך רמת מודעות של אמונה אמיתית ושאף פעם אין ממה להתייאש. המציאות יכולה להשתנות ברגע אחד, אם אנו ממוקדים ברגע ומגיעים לאחדות עימו מבחינת המידע שהוא מנסה להעביר לנו, ואיך לשלוט בתגובות שלנו שהן בעצם המחסום שלנו להגעה לשליטה בגורל!
הגעה לאחדות זוהי הבנת המילה אהבה במלוא מובן המילה. לאהוב באמת אנו יכולים רק אם ניקינו את ליבנו מ: שנאה, קנאה, פחד, דאגה, ותחושת החוסר שצפה בתוכנו.
אהבה מצריכה שנדע לסגור את הפער ביננו לבין מושא האהבה. כך זה עם עצמנו, בזוגיות ועם הזולת בכללותו.
כך אנו יכולים להיות בתדר אחד עם אותו מקור של שפע אינסופי ולהזרים שפע זה לחיינו.
ותחת מזל תאומים וחודש סיוון אנו מקבלים את החכמה והכח לתקשר נכון עם האור ולגלות את הסודות שיחברו אותנו למקור הטוב הקיים בכל, ולדעת כיצד להקשיב למסרים שנלחשים אלינו ולקבל את ההחלטות הנכונות שיקדמו אותנו!

ביטול השליליות
כל תהליך החיים הוא תהליך היציאה מן המצרים הפרטי שלנו, דרך 49 ימי העומר אל חג השבועות.
בחג זה אנו יכולים לבטל את השליליות שיצרנו במשך חיינו על ידי תיקון הנקרא "תיקון כרת". בליל החג על ידי לימוד התורה ופנימיותה ניתן כך מובטח לנו לבטל את הסוף מחיינו גם אם נקבע לנו בגורל עד לראש השנה!!
פירוש הדבר שעל ידי עשיית התהליך עם עצמנו, אנו יכולים לברוא סרט חדש לשנה חדשה בראש השנה.
כח של חיות בכל תחומי החיים, התעלות מעל לכל הגבלה ומחסום הקיימים בחיינו אליו אנו יכולים להתחבר על ידי החיבור לחכמה הגלומה בתורה, שהיא מעל לחכמת האדם.
חג השבועות מסמל את תהליך ההצלחה- תהליך המלמד אותנו שכדי ליצור דבר מה החשוב לנו, עלינו לעבור תחנות בדרך לכך ויהיה עלינו להתמודד עם דברים שאינם נוחים לנו, להאמין בעצמנו ולהאבק על מה שמגיע לנו ולדעת לקצור הצלחה עם בני האדם.
אלו הם עקרונות המפתח אשר צריכים להנחות אותנו בספירת העומר ואשר דרכם אנו יכולים לחצוב את דרכנו אל ה-הצלחה הגדולה ביותר אשר מבטיח לנו חג השבועות- ביטול המוות ועלייה למסגרת שהיא מעל לעליות ולמורדות של העולם הזה!

כוחו של הצבע הלבן
שבועות עוסק בצבע הלבן אשר בא לידי ביטוי בלבוש אותו אנו לובשים, מוצרי חלב וגבינות. והסיבה לכך היא שהלבן מסמל את הטוהר והניקיון. פתיחות ורצון לתת ולהשפיע מעצמנו, לעשות חסד וטוב בעולם.
כשאנו מטהרים את עצמנו אנו מרגישים נקיים, יש לנו ודאות בעצמנו ואנו חופשיים מכל הגבלה.
בו' בסיוון היקום משדר את התוכנית החשובה מכולן ואנו רוצים לא רק לצפות בה אלא להיות חלק ממנה. הכל תלוי בשימוש נכון בבחירה החופשית שלנו וחיבור אל כח החיים הטמון בתורה.
עברנו מסלול לא פשוט במהלך ספירת העומר, כל אחד והעבודה עם עצמו כמובן, ואנו רוצים להגיע אל השיא של ימים אלו מוכנים, עם אנרגיה גדולה והתלהבות עצומה לקטוף את כל מה שאנו יכולים כדי שבתום החג יפתחו שערים חדשים בחיינו!
אני יכול לומר מניסיוני האישי ב-22 השנים האחרונות, שמי שעושה את המאמץ ונשאר ער לאורך ליל שבועות ועורך תיקון כרת, חייו ישתנו לחלוטין מכל הבחינות. מה שלא עבד יעבוד, מה שאין בו ברכה יביא שפע רב וכאדם אנו נהיה אדם עוצמתי יותר, חכם יותר ומחובר יותר לעצמנו, לזולת ולבורא!
ממליץ בחום לעשות את התיקון אשר אותו ניתן לעשות בכל בית כנסת כמעט, או בביתכם על ידי קריאת תיקון ליל שבועות והספרים הספציפיים.
אני מברך אתכם שתזכו לחג השמח מכולם, הייחודיות של שבועות הוא ביכולתו להאיץ את היציאה לחופש מכל הגבלה, הגאולה האישית והקולקטיבית.
חג שמח והרבה אהבה לכולם 🙂
שמוליק