איך אנו יכולים לשלוט ברגשות שלנו ולהפוך אותם לכח מניע בדרך קדימה ליצירת הצלחה וצמיחה גדולים יותר?
על כך בוידאו זה…

כשבא אותו גר לרבי עקיבא, ושאל אותו: "למד אותי את כל התורה!", אמר לו רבי עקיבא על רגל אחת: "ואהבת לרעך כמוך". כל התורה, כל החיים, כל המהות של כל מה שאנחנו עושים, זה בעצם להתאחד עם אנשים אחרים, לעזור לנו להיפתח, לצאת מתוך עצמינו ולאפשר לאחרים להיכנס פנימה על מנת שנוכל להיות באותו התדר, באותו המסלול ובעצם באותו הראש.

כשאנחנו נמצאים בתדר הזה, כשאנחנו נמצאים במקום אוהב, מקום שבו אין לנו שום דבר לאף אחד אלא רק אהבה מוחלטת, אם אנחנו רק ננסה להעלות זאת בדמיון אנחנו נוכל להיכנס למקום אחר שבו אין עליות ומורדות, אין חושך ואור, טוב ורע, יש רק טוב מוחלט! כי כשאנחנו נמצאים במקום טוב, כשאנחנו מתחברים לאהבה, לשמחה, להתלהבות, הצלחה, כל מה שקשור לשפע הפנימי הזה, אנחנו מתעלים מעל לכל בעיה וכל אתגר שהחיים שולחים לדרכינו ובעצם נמצאים במקום אחר. המקום האחר הזה, זה המקום שבו אנחנו רוצים להיות 24 שעות ביממה, לשם כך אנחנו משקיעים את האנרגיה והמאמצים שלנו.

אנחנו רוצים להתחבר למימד שבו הרגשות לא שולטים בנו, אלא אנחנו בהם ואנחנו מכוונים אותם. אם אנחנו מסתכלים על המילה"רגש" ונשכל את האותיות, נקבל את המילה "גשר" ואם נהפוך את האותיות נוכל לקבל את המילה "שגר" שזה איתות, תדר, פולס של אנרגיה, כח שבעצם בא לומר לנו היכן אנחנו נמצאים.

הרגש אינו טוב ואינו רע, הוא פשוט מאוד מסמל איזושהי אנרגיה, כח מסויים שבעצם מראה לנו איפה אנחנו נמצאים. המטרה שלנו היא להגיע למקום שבו "ואהבת לרעך כמוך" מניע אותנו. זה אומר שאנחנו במקום שבו אנו פתוחים, יש לנו וודאות, אנחנו נעים קדימה, אין לנו שום פחד משום דבר, אנחנו לא שומרים שום דבר עבור אף אחד או לא ליים בעבר או בעתיד, אלא פשוט מאוד חיים ברגע הזה והסוד של הרגע הזה זה בעצם להיות במקום שבו יש לנו שקט בראש. כשיש לנו שקט בראש, המסלול שלנו ברור לנו. כשאנחנו נמצאים במקום שבו יש לנו ביטחון ו-וודאות במי שאנחנו, אין מקום לבלבול.

אם אנחנו מסתכלים על החיה סרטן, נוכל לראות שהיא הולכת ימינה ושמאל. אף פעם לא לאמצע. החיים שלנו לא יכולים להיות בצורה הזו, אנחנו לא יכולים "לבלבל את עצמינו", או ללכת ימינה ושמאלה. אנחנו חייבים ללכת כל הזמן אל האמצע והאמצע זה המקום האחר עליו דיברתי בתחילה. זהו אותו מימד, תדר,שבו אנחנו וכל הסובב אותנו נמצאים במקום אחד, מקום שבו כולו טוב. כדי להגיע לשם אנחנו צריכים לדעת לכוון ולשלוט ברגשות שלנו, כי הרגשות הם שלנו. שוב, הם אינם "טוב" ולא "רע", פשוט מאוד מסמלים תדר מסויים שאליו התחברנו.

אמרו הרבה אנשים, מלבדי, שבמחשבה שם טמון הכל. הכל מתחיל מהמחשבה, זה הראשית בהתחלה. שם בעצם אנחנו קובעים איזה רגש יתחולל לו בתוכנו, כי רגש הוא תוצאה ולא הסיבה. הסיבה לכל דבר שאנחנו עושים זה המח והמחשבה שלנו. איפה שהמח שלנו יהיה, לאיזו מחשבה שאנחנו נתחבר ויש לנו את השליטה לעשות זאת, לשם הרגש ילך. כדי לקחת את הרגשות שלנו למקום האחר שבעצם מגשר אותנו מעל לרגע הזה ומה שהוא בעצם שולח בדרכנו, המח שלנו צריך להיות מאוד ממקד, מאוד מכוונן אל אותה אנרגיה חיובית שאליה אנחנו רוצים להתחבר. בין אם יש לנו אתגרים כאלה או אחרים, כרגע מבחינתנו זה לא צריך להפריע. מה שצריך אותנו לעניין זה דבר אחד, איך אנחנו מביאים את המח, הלב, הפה והרגשות שלנו למקום אחד שבו אנחנו רואים אך ורק דבר אחד: את האור, הטוב, ההצלחה והברכה.

להביא את עצמנו לשם מצריך אימונים, אנו צריכים לחזור על כך שוב ושוב כל יום מחדש, אבל זאת העבודה בעולם הזה. אנחנו צריכים לעשות זאת בהתלהבות ובציפייה בעצם לכל מצב ולמה שיביא בדרכינו, כי ברגע שאנחנו מתחברים לתדר הזה ששם יש רק טוב מוחלט ואנחנו לא מעבירים את הרגשות שלנו למישהו אחר, אנחנו הגענו למצב של שליטה בגורל שלנו. זה מצריך מאיתנו לקחת אחריות ולקיחת אחריות, מצריכה מיקוד, להיות ברגע הזה. כשאנחנו ברגע הזה, אין מקום לבלבול, כשאנחנו במקום וודאי, הרבה יותר קל לנו לקחת כל מצב מול כל אדם בכל רגע, על הצד הטוב ביותר, להוציא ממנו את הטוב ביותר ולהפוך אותנו להרבה יותר טובים בכל מצב.

ברגע שהרגשות מכוונים אותנו, אנחנו לא בשליטה. באנו לפה להיות "המלכים", יש מושג שנקרא "מלך" ביהדות וזה ראשי תיבות של: מח, לב, ו-כבד. המח הוא זה שצריך לתת את הפקודה ללב מה להרגיש וכך אנחנו גם שולטים ב-"משכן הכעסים" שזה הכבד ולא ההיפך. אם זה יהיה ההיפך, זה יהיה "כלם" או "למך". אנחנו רוצים להיות המלכים של החיים שלנו, כאשר המח שם נמצא הכתר כמו מלך, והוא זה אשר שולט בכל אשר ירד לאורך כל הגוף בכל מה שאנחנו עושים, בכל רגע. שליטה ברגשות, זה שליטה בראש ע"י זה שאנחנו מכוונים את הלב למקום הנכון.

אני מאחל לכם שתכוונו כל רגע על הצד הטוב ביותר, למקום הטוב ביותר עבורכם. שתיהנו מכל מצב. אשמח מאוד לשמוע את התגובות שלכם ואם יהיו שאלות, אענה בשמחה ושתפו אותנו איך זה עובד לכם, מה עוזר לכם לשלוט ברגשות שלכם כדי להגיע לשליטה מחולטת במצבים השונים. אני מאחל לכם הרבה הצלחה ויום נפלא!