אנו חיים בתקופה שלא היתה כקודמתה- הכל יותר מואץ, מהיר יותר וגלוי לעין.
אי אפשר להסתיר שום דבר וגם לא לברוח לשום מקום. העולם הפך ל"כפר גלובלי" כפי שנוהגים לומר וניתן להעביר מידע בתוך שבריר של שניה, דבר שבעבר לקח הרבה יותר זמן!

אנו חיים בתקופה קיצונית אשר מלמדת אותנו שכך הם החיים- הכל או כלום, שחור או לבן, ואו שאנו מחוברים לאור או לחושך. או שאנו בשליטה או תחת שליטה, שמים לב להיכן אנו ממוקדים או שמבלי לשים לב נכנסנו "באין כניסה" וכל החיים שלנו מוסטים ממסלולם.
כולנו רוצים חיים מאוזנים, שקט ושלוה, שנהיה בשליטה על מה שקורה בחיינו.
הדבר הראשון שעלינו להבין הוא שהאחריות המלאה על חיינו היא שלנו בלבד. עלינו ללמוד כיצד לכוון את הכוחות שלנו, כי אנו הם אשר נישא בתוצאות.
החלק בגופנו שיכול לומר לנו האם אנו פועלים נכון או לא, מחוברים לאור או ההיפך מכך אלו הם- הפנים שלנו.
פנים מלשון פנימיות, הפנים משמשות כ"צג המחשב" של הנשמה שלנו. בפנים ישנם 7 שערים, המשולים ל-7 ימי השבוע. 2 עיניים, 2 אוזניים, פה, ו-2 נחיריים.
איזון פירושו על מה אנו מתבוננים, מה אנו שומעים, שנאמר מה שצריך ונחבר את הנשימה שלנו אל ה-נשמה, אל הכח ממנו אנו מקבלים את החיים!

מה היה קורה אם כל אחד היה יכול לומר או לעשות כל מה שהוא רוצה? אם היינו אוכלים ללא הגבלה כל מה שאנו רוצים?
לא היינו מסוגלים לתפקד.
כל השערים נמצאים תמיד בפתחו של דבר מה. הם חיצוניים ולכן לכח השלילי יש נגישות גבוהה לכך. כך גם בכניסה לכל בית, חנות או משרד.
וכך גם לגבי חמשת החושים אשר דרכם אנו חווים את המציאות, הם נגישים ולכן תהיה לנו דרכם הנטייה להתפתות. הפיתוי בעולם הזה יכול להוביל אותנו לעשות מעשים שהם לא מוסריים ולכן עלינו ללמוד לשים גבולות, לפעול ביושר ולסגור את השערים בפני אותם פיתויים. אם לא נפעל כך אנו הם אשר נישא בתוצאות!

איך אנו יכולים להישמר מפני הדחפים המידיים שלנו ולאמן את הגוף לעבוד לטובתנו ולשרת אותנו בדרך במסע החיים?
בכך שנדע לראות שאנו מול פיתוי, שאנו מול בחירה שתוביל למילוי מהיר וללא מאמץ.
המטרות הגדולות שלנו נבנות מהרגעים הקטנים- כשאנו לבד עם עצמנו וצריכים לעמוד מול מצבים שמאתגרים אותנו. אם נדע להפוך את השיפוט והביקורת שבתוכנו, מול היריב, היצר הרע לכאלו שיעבדו לטובתנו על ידי ההתנגדות לפיתוי ולמילוי המהיר אנו נוכל להגן על עצמנו מפני שליליות וגם להפוך את השיפוט והביקורת השליליים של הזולת, לכח הדוחף אותנו ליצור יותר ולהיות יותר!

כתרגיל שיעזור לנו לבחון כיצד זה עובד:
נאמר ש"לפתח חטאת רובץ", הפתח הוא כל רגע והשליליות יכולה להופיע בכל מצב. ממליץ מאוד לשים לב להיכן מתחברים השערים שבפנינו והמעשים שלנו- האם לאור או לחושך. דאגה לעצמנו או גם דאגה לאחרים. במה אנו מתבוננים ובמה אנו ממוקדים- כשאנו קוראים, צופים, או מדברים?
האם לאותם הדברים שיחברו אותנו למטרות האמיתיות שלנו או לא?
להיות עירניים ולשים לב לכך, כי כך אנו משכתבים את הגורל שלנו מחדש ומבטיחים שמה ש"הפיל" אותנו ישתנה ויווצר סרט חיים שבו איננו חלשים כבעבר, אלא יותר בוגרים, ממוקדים במה שנכון לנו והרבה יותר מצליחים בזכות עצמנו!

אני מאחל לכם הצלחה גדולה ואהבה רבה 🙂
שמוליק

רוצים להנות מתכנים מתקדמים יותר? הצטרפו לאוניברסיטה לצמיחה אישית ורוחנית